Thursday, October 29, 2009

Aku keseorangan

Untuk pengetahuan, aku baru je keje kat MOSTI, Putrajaya. Dah dekat sebulan jugala. Keje sbg Skim Perkhidmatan Singkat. Aku pun xtau sebnrnya pasal skim ni. Tiba2 ada org offer. Gaji pun bleh tahan juga. Apa lagi sambar je la kan. Sapa nak bagi gaji mcm 2? Sebelum ni keje kat Lembaga Zakat Selangor, Shah Alam tp sementara je. Gaji pun ikut hari tp best keje kat sana. X menang tangan la kata orang. Hehe. Byk keje kat situ. Keje sementara mcm dah keje tetap. Mcm2 perangai org boleh jmp. Cuma jauh ckit dr umah. Tu yang bila dpt keje kat Putrajaya ni huh bersyukur sungguh. Alhamdulillah.

Berbalik kpd citer aku keseorangan ni, sebenarnya x la sorang2 pun ada kwn lg sorang tp semua staf kat ofis xder g program NICE 2009 kat PWTC. Aku dgn kak wan kene jaga ofis, huhu. Sedihnya xdpt g sana. Sapelah kita (dlm hati). Mmg sunyi bebenor la kat ofis ni. 2 yang baru dpt buka blog ni. Punyelah lama x update. Byk betul habuk dan sesawang (haha...saje je). Insyaallah lepas ni boleh post selalu. Skrg dah ada broadband(walaupun dah lama sebenarnya) Insyaallah try the best utk update blog ni. Tp belum bersedia utk bgtau org ramai. Haha

Alhamdulillah, aku dah bergelar graduan sekarang. Baru 3 Oktober lepas aku konvo kat UUM. Abuyah, Umi, Nyai(nenek belah mak), abg Fahim pun ikut sekali. G sana aku yg drive. Dpt juga nyai aku masuk dlm dewan tgk aku konvo. Sblm ni dia ada g jugak kat USM tgk cucu dia konvo tp x lepas pun sampai dewan hanya dpt duduk kat hotel je. Sian nenek aku. Seronok dpt jumpa dengan kawan2 satu bacth tapi tu la x sempat jumpa roomate lama, sahabat2 masjid sebabnye minta pelepasan sehari je. itupun segan nak minta sebabbye baru je lapor diri keje kat MOSTI 1 okt. Tp x pe. Hubungan ttp berterusan. Rindu betul dgn sahabat. Dpt berita baru ni, depa xcdent kat kodiang naik keta k.niz. Kene repair balik RM2000. Byk juga tu. Nak tolong tapi duit gaji xdpt bulan ni dgn bulan depan. Waaaaaaaa. Tu la nasib org baru keje.

Bulan Dis ni ada Jambori Nisa' Selangor. Kepada adik umur 15-18 segera2 la daftar ye. Nanti akak g tau no Person In Chargenye. K.

Cukup sampai sini dulu nanti sambung lagi

No comments: